diumenge, 6 de desembre del 2009

Grocer Jack (An Excerpt From A Teenage Opera) - Keith West

Un altre milacre de l’internet. Fa una pila d’anys, vaig sentir aquesta cançó per primer cop i, a banda del fet que em va agradar moltíssim, em vaig quedar pensant amb el títol. Parlo de la cançó de Keith West, de l’any 1967, Grocer Jack (An Excerpt from a Teenage Opera)El botiguer Jack, un extracte d’una opera d’adolescents.
Tracta del pobre botiguer del poble, a qui ningú presta gaire atenció fins que un dia es mort. Però, per que es diu que és només “un extracte” d’una opera? Realment existia aquesta opera o només era un nom una mica rebuscat? A casa nostra ningú em sabia donar la resposta, i als llibres de la biblioteca només vaig poder esbrinar que aquesta cançó semblava ser l’únic èxit de Keith West, però de l’opera, no deien res. En aquella època jo encara no era prou friki per voler anar més a lluny en les investigacions ja que hagués implicat molta feina...

Però, arriba l’internet, i de sobte tenim tota la informació que volem – tan si és veritat com si no – a un teclat de distancia. Així que, ara, 30 anys desprès de la meva pregunta, per fi sé el que va passar – segons Mr Wikipedia.

Segons diuen, el productor Mark Wirtz va tenir l’idea d’escriure un pop-opera – com molta gent en aquella època - i va escriure, juntament amb Keith West, la cançó del Grocer Jack, afegint al títol allò de “excerpt” per a deixar clar que vindrien més temes. El concepte seu era que cada cançó explicaria la vida de la gent d’un poble imaginari i excèntric, usant els components del grup de pop, Tomorrow, per a gravar-les. Keith West era el cantant d’aquest grup.
Aquesta primera cançó va rebre molt de “airplay” durant el 1967 i va arribar al numero 2 de les llistes d’èxits. Després van fer una segona cançó, Sam, però no va tenir gaire èxit, i West va deixar el projecte. Wirtz continuaria treballant, escrivint i gravant diverses peces baix diferents pseudònims però no es va arribar mai a definir i acabar el projecte fins ... el 1996.
En aquest any per fi Wirtz va ajuntar tot el que havia fet gravat durant aquests anys i va publicar el LP ATeenage Opera. És impressionant i més encara si ens parem a pensar si haguessin invertit tot el temps i recursos necessaris per realitzar el somni original de Wirtz ...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada